wtorek, 26 lipca 2016

Warszawa 1946 r.

Na podwarszawskim targu kupiłem stary album ze zdjęciami nieznanej mi belgijskiej rodziny. Wśród kart, nie do końca pełnego albumu, znalazł się fragment gazety. Już miałem go wyrzucić, gdy zorientowałem się, że jedno z prezentowanych tam zdjęć przedstawia Warszawę. Po chwili wiedziałem już, że tych zdjęć jest więcej. Konkretnie dwanaście. Nasuwało się pytanie: co to za gazeta i co to za materiał ? Trochę to trwało nim się wszystko wyjaśniło.
Cztery strony będące w moim posiadaniu, były fragmentem gazety "Le Patriote Illustre" (numer 4 z 22 stycznia 1947 r.). Artykuł nosił tytuł  "Pologne: Ci-Git, Varsovie... La 1 ville-cimetiere d'Europe". Niestety artykuł był bez pierwszej strony, i przez to, jak się zorientowałem, było brak trzech zdjęć. Wszystkie zdjęcia zostały zrobione w końcu 1946 r. i niestety nie są dokładnie opisane.

Kierowanie ruchem na niezbyt "zatłoczonej" ulicy
Kobiety przy odśnieżaniu ulic stolicy
Jeńcy niemieccy idą do pracy.
W tyle widać szyld "Paszteciarnia Zosieńka. Śniadania - Obiady - Kolacje"
Stoisko z wędlinami na Koszykach
Sprzedaż świeżego pieczywa na jednej z ulic stolicy


Może koledzy ze strony "Warszawska Identyfikacja" rozszyfrują miejsca przedstawione na tych wybranych zdjęciach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz